Какво да правите, ако ви е тежко на душата?

0
1067

Всеки има трудни моменти и тежки периоди. И всеки реагира различно на тях. Някои изпадат в самосъжаление и спят през повечето време. Други бързат да направят нещо, за да възвърнат силите си и вярват в себе си.

Ето какво можете да направите в тежки за душата моменти.

#1. Утрото е по-мъдро от вечерта: легнете си! Сънят лекува, успокоява и дава отговори.

#2. Направете нещо (пишете, анализирайте, забележете) – т.е. открийте някаква малка ценност, която да ви вдъхне вяра в себе си.

#3. Разходете се и вижте света с други очи – пълен с цветове и разнообразие. Осъзнайте колко дребен е вашият негативизъм на този фон.

#4. Осигурете си адекватна и сериозна физическа активност.

#5. Спомнете си стъпка по стъпка това, което ви е довело до този тежък момент и се опитайте да видите в това не само сериозното, но и смешното.

#6. Представете си се във вид на комикс – как ще излезете от ситуацията, какви герои ще срещнете по пътя си и в какво ще се превърнете.

#7. Представете си на свое място трети лица, които са ви интересни.

#8. Измислете игра „Търся изход“ – отдалечете се на една ръка разстояние от проблема и се опитайте да го видите с очите на външен човек.

#9. Спомнете си детайлите на ситуации, в които се чувствате добре: ако не усещате блаженство, моделирайте си го.

#10. Открийте в тялото си неочаквана точка. Представете си, че я рисувате във въздуха, описвайки кръг. Това е полезно упражнение, което ви позволява да нарушите цялостната си концентрация и това, което ви държи под напрежение.

#11. Напишете до себе си писмо от това време, място или момент, в който ви е било най-добре.

#12. Дайте воля на фината моторика: рисувайте с молив, работете с пластилин, сгъвайте оригами, бродирайте…

#13. Идете в някое ателие и правете нещо с ръцете си.

#14. Поговорете с двама души: нека единият да поеме всичко излишно и като киселина да го изчисти, а другият да ви даде практични съвети от позицията на „всичко ще се реши“. Но не се съсредоточавайте върху негативното си състояние.

#15. Опитайте се да затворите очи и да си извикате въображението си и да си представите как плувате под вода и дишате, как намирате съкровище, сражавате се в битка и попадате в друго пространство и друго измерение. Размърдайте пръстите на ръцете и на краката си. Така се получава нещо като интерактивна компютърна игра в цялото тяло.

#16Напишете някакъв текст, но без да взимате за основа това, което ви се е случило по-рано. Нека текстът сам ви води някъде, а вие го следвайте.

#17. Благодарете на това, което ви е поставило в такава ситуация. Помислете какъв урок може да извлечете от трудния момент и как може да живеете добре занапред.

#18. Помислете си какво хубаво може да направите за околните и за близките си. Ако им подарите усмивки, това ще върне и вашата усмивка.

източник: magiangelova.bg

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here