Как да запазите килограмите по Коледа

0
402
Как да запазите килограмите по Коледа
Снимка - Pixabay

Какво не трябва да похапваме по Коледа, най-вероятно всички знаем. Но какво е полезно от празничната трапеза, която е толкова калорична?

Диетолозите са категорични, че има много храни, които са подходящи за режима ви и не бихте нарушили особено много диетата. Но забравете за сладкишите и тестените лакомства, а наблегнете на следните няколко продукта:

1. Филе от пуйка
Както е известно, протеините дават на тялото много енергия, като едновременно с това са с ниско съдържание на калории. В случая, пуйката съдържа триптофан – аминокиселина, която подобрява настроението, а по този начин ще избегнете емоционалното хранене и лесно ще следвате диетата си.

2. Зелена салата
Достатъчно е да знаете, че една огромна маруля съдържа само 17 калории. Изследванията сочат, че консумацията на една на ден ви гарантира, че ще си набавите 30 грама фибри и по този начин ще успеете да отслабнете, без да променяте нищо друго в диетата си.

3. Кестени или сушени плодове
Ще ги намерите в няколко от празничните ястия (в пълнежа на пуйката, като добавка към месото или в салатите). Установено е, че причината, поради която хората имат нужда от солено и след това от сладко, е свързана с нуждата на стомаха от различни текстури и различни вкусове. Чрез комбиниране на солено със сладко в едно ястие, е много по-лесно да контролирате количеството храна, което ще приемете след това и по-лесно ще се чувствате сити.

4. Зехтин или авокадо
Добрите мазнини, които се съдържат в зехтина или авокадото активират метаболизма и помагат значително при отслабването. Те доста добре засищат и приема им ще ви държи сити за по-дълго време.

5. Сирене
Установено е, че сиренето увеличава изгарянето на калории поради високото си съдържание на калций. Разбира се, сирената имат висока калоричност, така че трябва да обърнете внимание на количеството, което приемате. Добре е да знаете, че ако лесно се подувате и имате раздразнени черва, в най-идеалния случай трябва да наблегнете на по-твърдите видове.

Още няколко съвета за празничните вечери:
– В дните дни между Коледа и Нова година, когато сте похапнали повечко, наблегнете на храна, богата на протеини от постни храни и избягвайте месото. Всъщност, сладкишите и тестените храни най-много се отразяват на теглото, така че наблягането на приема на протеини, ще има добър ефект.

– Направете един ден на детокс. Това е идеалният начин да рестартирате диетата си. За 24 часа похапвайте само салати и кисело мляко.

– Във всеки случай е важно да знаете, че не трябва да прекалявате с храната или да имате дни на принципа на “всичко или нищо”. Тялото ви веднага ще разбере, ако приемате 700 или 4000 калории и ще реагира, забавяйки метаболизма, а това ще доведе до излишни килограми по-нататък.

източник: missbloom.bg

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here