Как да се защитите от чуждата негативна енергия

0
752
Как да се защитите от чуждата негативна енергия
Снимка - Pixabay

Всички хора сме като емоционални гъби, но степента на „непромокаемост“ на всеки е различна. Някои могат свободно да плуват в масата на негативните емоции, без да усещат дискомфорт. А за други това може да завърши плачевно.

От енергийна гледна точка негативните емоции могат да има няколко причини.

  1. Може да усещате чуждата болка като своя собствена.
  2. „Общите“ проблеми може да приемате като лични.

В тези случаи емпатията, съчетана с безсилието, може да се превърне в сериозна депресия. Спрете да поглъщате чуждите емоции!

Разберете как!

#1. ОПРЕДЕЛЕТЕ ДО КАКВА СТЕПЕН ВИ ВЛИЯЕ ЕМПАТИЯТА.

Има няколко характерни признака, че сте емпат:

Хората ви наричат свръхчувствителни или хиперчувствителни. Но те не знаят, че това не е комплимент, а решение.

Изпитвате страх, безпокойство и стрес, които са ви предадени от други хора. Усещате ги буквално.

Сама по себе си емпатията не е лошо нещо, но трябва да се научите да минимизирате влиянието на другите върху себе си, особено, ако не ви харесва или ви кара да не се чувствате добре. Старайте се да общувате само с приятни за вас хора – с приятел, близки, със семейството си.

Бързо се уморявате от тълпа. Само след няколко часа се чувствате изтощени.

Шумът и постоянното задължение да говорите с някого разстройват нервната ви система. За да се заредите с енергия, трябва да си осигурите покой.

Постоянно размишлявате върху това, което преживявате.

Опитвате да осмислите всеки свой опит, да анализирате всяка ситуация по точки.

Чувствата ви са лесно раними и избягвате конфликти и обиди.

#2. ТЪРСЕТЕ ИЗТОЧНИКА НА БЕЗПОКОЙСТВО.

Запитайте се какво точно усещате – своите емоции или чуждите? Откъде идва тази емоция? Страхът и гневът почти никога не се раждат в главата на емпатите, но те са добри преносители. Опитайте се да определите къде се намира генераторът на това ваше безпокойство. Може това да се окаже дори телевизорът.

Възможно е дори, когато сте на публично място – на кино, на театър, в клуб или в търговски център – настроението ви да се понижава моментално. Причината за това е, че поглъщате негативната енергия на тълпата.

#3. ИЗБЯГВАЙТЕ ИЗТОЧНИЦИТЕ НА БЕЗПОКОЙСТВО. НА ВСЯКА ЦЕНА.

Като начало се опитайте да разговаряте с неприятните за вас хора от далечно разстояние – отстранете се, стойте по-далеч. Този трик наистина действа. Не се притеснявайте, че ще обидите някого. Не се притеснявайте да смените мястото си в метрото, ако до вас седне неприятен човек. Ако до вас стоят тъжни хора, станете и се преместете.

#4. В НЕПРИЯТНА СИТУАЦИЯ СЕ КОНЦЕНТРИРАЙТЕ ВЪРХУ ДИШАНЕТО.

Дишането е това, което свързва мозъкът ви с вашата същност. Вдишвайте спокойствие и издишвайте негатив. Това ще ви помогне да се осъзнаете във времето и пространството, да изчистите главата си от страхове, тежки емоции и негативни мисли. Представете си негативното като сива мъгла, която се издига от тялото ви. А на вдишване си представете слънчев лъч, който влиза в тялото ви. Това е проста практика, която има голям ефект.

#5.  СЪЗДАЙТЕ СИ ЩИТ

Може да изпозлвате удобна форма на защита, измислена от вас. Всеки път, когато се намирате сред неприятни хора или в подобна ситуация, мислено си представете висящ над вас във въздуха бял плик. Цветът може да бъде друг, който ви е любим, но трябва да усещате, че той ви дава сили. Мислете за този плик като за щит, който ви дава сили и отразява обратно от вас всички негативи и целия дискомфорт. Позволете си до вас да стигне само позитивът от тълпата.

#6. КОНТРОЛИРАЙТЕ  ЕМОЦИОНАЛНОТО СИ НАТОВАРВАНЕ

Научете се да разпознавате хората, които изсмукват енергията на другите. Избягвайте ги! В тълпа с непознати заемайте крайно място. Избягвайте общуването с „емоционални вампири“. Ако е възможно, хранете се в такива моменти. Вредна храна, богата на захар, ще ви помогне да се съберете и да се успокоите.

Убедете се, че в която и да е компания, не зависите от другите. Винаги си оставяйте пари за такси, за да не сте в зависимост от другите. Уверете се, че лесно може да си стигнете до вкъщи по всяко време сами. Това ще ви даде увереност.

Ще имате нужда от свое място в къщата ви – такова, в което може да оставате споскойно сами със себе си.

#7. ТЪРСЕТЕ ПОЗИТИВНИ ХОРА И СИТУАЦИИ.

Позвънете на приятел, с който ви харесва да изкарвате времето си. Идете на бар с колеги, с които ви е интересно да общувате. Поглъщайте позитивни емоции и самочувствие.

Бъдете състрадателни  несамо по отношение на другите, но и към себе си. Запазете чувствителността си, но избягвайте стресови ситуации.

#8. РАЗХОЖДАЙТЕ СЕ СРЕД ПРИРОДАТА – ДОРИ И САМИ.

Трябва да си намерите свои любими места, в които да се зареждате с позитивна енергия. Най-добре те да са сред природата. Там за час-два може да си починете, да се отърсите и да се заредите с нови сили.

източник: magiangelova.bg

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here