Как да спрете да пушите завинаги

1
942

Знаете колко е вредно пушенето, това няма изобщо да го коментираме. Да знаем, че е лошо, по никакъв начин не ни помага да спрем да го правим. Ето няколко по-ефективни начина да се справите със зависимостта си към цигари.

Направете си списък с плюсове и минуси. Какво ви носи пушенето и какво ви взима? Бъдете честни със себе си.

Поставете си крайна дата. Нещо в графиците и плановете кара мозъците ни да са по-ефективни

Намалявайте с по няколко цигари количеството, което пушите,всяка седмица, докато не стигнете 0.

Правете нещо друго, вместо да пушите. Разхождайте се, поговорете си с някого, дишайте дълбоко.

Хидратирайте се. Водата помага на мозъка ви да функционира. Освен това сме по-спокойни, когато сме хидратирани.

Поставяйте всички спестени от цигари пари в някакъв буркан. Поставете го на място, където много добре да го виждате. Обещайте си да си купите нещо хубаво с тези пари.

Не приемайте кофеин. Има пряка връзка между кафето и желанието за пушене.

Напомняйте си колко много сте преживели. Да спрем да пушим може да го приемем като задължение. Напомнете си всичко друго, с което сте се справили. Няма как едни цигари да ви преборят.

Яжте здравословно. Това ще ви помогне да не качите килограми, след като спрете да пушите. Носете си нещо здравословно за хапване всеки път, щом ви се прииска да пушите.

Разкажете на всички какво сте решили. Това ще ви мотивира, а и околните ще ви подкрепят и така ще ви е по-лесно.

Бъдете наясно какво и защо чувствате. Да опознаете емоциите си ще ви улесни в това да пушите по-малко, като начин да се справяте с тях.

Направете нещо забавно – да се разсейваш по принцип не е нещо хубаво, но може изключително много да ви помогне в борбата срещу тютюнопушенето. Всеки път, щом посегнете към цигарата, поиграйте на някаква игра или поговорете по телефона.

Пийте чай. Това ще ви даде нещо, с което ръцете ви да са заети, вместо инстинктивно да посягат към цигарата.

Променете ежедневието си. Ако внесете много малки промени в живота си, вниманието ви ще е окупирано и с тях, а не само с липсата на цигари. Освен това, цялостно можете да изберете да водите по-здравословен начин на живот.

Дъвчете дъвка. Това, както и чая, ще задоволи физическите ви нужди и навици. Ще ви даде някаква занимавка, която да окупира вниманието ви, вместо да пушите.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here