Пречистете организма с 10 вида храни

0
714

Живеем в динамичен свят. Винаги бързаме и трудно намираме време да следваме здравословна диета. В резултат на това консумираме храни, които предоставят вреди и оказват натиск върху нашите органи. За момента всичко може да е наред, но след време няма да бъде точно така.

Представяме ви списък със здравословни храни, които лесно може да включите във вашата диета, с цел детоксикация на организма. Колко от тях вече имате в менюто?

1. Червено цвекло

Този полезен корен съдържа желязо, калций и вид антиоксидант, наречен бетаин, който представлява растителен пигмент, отговорен за характерния цвят на зеленчука. Бетаинът подобрява клетъчната структура и регенерира клетките в черния дроб (основен център за детоксикация на организма). Този орган защитава вашето тяло от токсините. Следователно, добавянето на червено цвекло към вашата ежедневна диета може да бъде от полза.

Съвет: Задушете или варете зеленчука, без да го обелвате, за да запазите хранителните му вещества. Също така може да го изпечете и да го добавите като гарнитура към основното ястие или да го използвате за приготвяне на вкусни напитки и смутита.

2. Лук и чесън

Лукът и чесънът съдържат флавоноиди, които помагат при производството на глутатион – един от най-силните антиоксиданти. Тези подправки стимулират синтеза на детоксикиращите ензими, отговорни за филтрирането на остатъците от храносмилателната система. В допълнение, притежават мощни антибактериални, антипаразитни и имуностимулиращи свойства.

Съвет: Включете двата продукта във вашата здравословна диета. Суровият или пърженият чесън може да бъде чудесно допълнение към салатата. Печеният, от друга страна, намазан върху здравословен крекер, е чудесна детоксикираща закуска за вашия натоварен ден.

3. Зелени листни зеленчуци

Тъмните зелени листни зеленчуци са богати на хлорофил. Този растителен пигмент е отговорен за усвояването на светлина в процеса на фотосинтеза, който създава енергия. Но освен това има способността да се свърже с токсини и други свободни радикали, за да ги превърне в неутрални вещества. Също така отстранява тежките метали, натрупани в организма.

Хлорофилът има противовъзпалителни свойства. Той алкализира тялото и помага за освобождаване на киселинността на телесните течности.

Съвет: Съвременните храни са с високо съдържание на киселинност, затова се уверете, че винаги разполагате с кейл, спанак или други зелени листни зеленчуци във вашата кухня. Добавете житна трева към любимите сокове и смутита. Направете вкусна супа от спанак или просто здравословен чипс от кейл.

4. Вода с лимон

Цитрусовите плодове оказват благоприятно въздействие върху храносмилателната система, тъй като са богати на антиоксиданти и витамин C. Те активират чернодробните ензими и могат за отстраняване на токсините от организма.

Съвет: Започнете деня с чаша вода с прясно изцеден сок от лайм или лимон, щипка сол и малко мед. Консумирайте напитката на гладно, за да увеличите нивата на енергия и да подобрите общото благосъстояние.

5. Ядки и семена

Ако не може да спрете да приемате леки закуски между храненията, направете така, че да бъдат здравословни. Винаги носете орехи, бадеми, слънчогледови и ленени семена в чантата си.

Редовният прием на бадеми способства за премахване на всички мастни натрупвания около черния дроб.
Орехите съдържат голямо количество аргинин. Той намалява нивото на амоняк в черния дроб. Също така стимулира мозъчната функция.
Лененото семе подобрява настроението. Този натурален продукт съдържа влакна, които помагат за премахване на токсините от чревния тракт. Освен това потиска апетита и способства за намаляване на теглото.
Слънчогледът е богат на магнезий, минерал, който поддържа нормални нива на кръвно налягане и стабилен сърдечен ритъм, като заедно с това увеличава липолизата (процес, чрез който тялото освобождава мазнини).

6. Кисело мляко

Кисело мляко съдържа пробиотици. Те снабдяват организма със здрави бактерии, които благоприятстват естествената флора, подобряват храносмилането и укрепват имунитета. Този натурален продукт помага за детоксикация на организма.

Съвет: Избягвайте нискомаслените кисели млека, тъй като те съдържат много захар. Заложете на такова с жива или активна култура.

7. Зелен чай или чай от глухарче

Глухарчето благоприятства черния дроб. То помага на организма да се справи с токсините в тялото. Зеленият чай е богат на антиоксиданти. Кофеинът, съдържащ се в него, способства за намаляване на подуването и премахване на излишните течности в организма.

Съвет: Снабдете се с глухарче от планината или градината. Сварете го, за да си приготвите лесен и детоксикиращ чай, който да ви поддържа топли и здрави през студените дни.

8. Джинджифил

Джинджифилът е често срещана съставка, която намалява подуването, поддържа правилно функциониране на дебелото черво и освобождава тялото от токсините. Той се препоръчва при повишено газообразуване и гадене. Този магически корен подобрява храносмилането, ускорява метаболизма и поддържа функциите на черния дроб през целия ден.

Съвет: Джинджифилът може да бъде използван по различни начини. Направете чай от него или го добавете към смутита, салати, супи и други кулинарни изделия.
9. Моркови

Морковите са богати на витамин A, глутатион и бета-каротин. Те са едни от най-добрите натурални продукти за детоксикация на организма. Морковите оказват благоприятно влияние върху имунитета и сърдечно-съдовата система.

Съвет: Стойте далеч от преработените храни – поне за ден-два. Зачестете консумацията на моркови и други сурови зеленчуци. Пийте пресен зеленчуков сок по няколко пъти дневно, за да премахнете токсините от организма.
10. Краставици

Краставиците рядко получават вниманието, което заслужават, въпреки че имат много предимства. Едно от тях е способността за детоксикация на организма. Краставиците подобряват храносмилането и пречистват черния дроб. Те хидратират тялото и действат като естествен диуретик. Това означава, че помагат на тялото да произвежда повече урина, за да премахне токсините и отпадъците от кръвта и червата.

Съвет: Краставиците намаляват подуването и задържането на течности в организма. Ето защо е хубаво да ги консумирате след прием на значително количество солена храна или алкохол.

По статията работи: Маргарита Добрева / Framar.bg
Източник: www.brightside.me

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here