Приеми предизвикателството! Подмлади се за 21 дни с тези 14 стъпки

0
636

Човешкото тяло е удивително. То може да победи всяко състояние, включително стареенето. Ключовото е да знаем как.

Правилата за подмладяване са сведени до 15 от известния италиански лекар Франко Берино. Чрез тях той гарантира един истински ренесанс в живота на всеки от нас.

Три седмици – толкова продължава уникалният режим. Той е свързан с физиката и психиката ни и ни гарантира втора младост.

Франко Берино е епидемолог. Той оглавява отдела за превантивна медицина на Националния институт за туморни заболявания в Милано. Заедно с писателя Даниел Лумера, международен експерт по медитация, и треньора Давид Мариани Берино той е успял да изготви план програма за това как да станем като нови.

Интересното е, че не става въпрос за диети и здравословни рецепти. Италианският лекар описва качествено нов подход към храненето, комбинирано с вътрешно равновесие, осъзнавайки кои практики трябва да станат част от ежедневието ни и кои да бъдат изхвърлени от него.

Или с други думи – как да постигнем хармония и съвършенство. Спазвайте 15-те правила три седмици и те ще се превърнат в рутина, която ще ви запази завинаги млади:

1. Намалете количеството храна

Разпределете храната си. Яжте повече на закуска и обяд, отколкото на вечеря. В самия момент на яденето се концентрирайте и не позволявайте на нищо да ви разсейва, като гледането на телевизия, например. Дъвчете бавно. Ако съумеете да се наслаждавате на всяка хапка, ще се заситите по-бързо и ще ядете по-малко. На закуска наблегнете на нискокалоричния оризов пудинг, а на вечеря – на супите.

2. Точни часове

Важно е да се храните в точно определени часове. Закуската е най-късно до 8 часа сутринта, защото в това време червата достигат максимална енергия. Обедът се консумира между 12 и 13 часа – тогава се смила по-добре, тъй като в тези часове стомахът и панкреасът работят максимално. Вечерята трябва да се консумира колкото се може по-рано.

3. Гладувайте от време на време

Гладът реактивира много функции на организма. Важно е да го прилагате в дни, в които сте спокойни. От значение е още колко време ще гладувате, дали само ще прескочите вечерята, т.е. 12-18 часа, или ще гладувате 2 поредни дни.

4. Следвайте сезоните

Яжте сезонни плодове и зеленчуци и отдавайте почит през зимата на ориза, горещите супи и варива, а не на киселото мляко и плодовете, които са по-подходящи през лятото. През пролетта е добре да се намали солта и да се ядат диви тревисти растения и зеленчуци.

5. Наблегнете на зеленчуците

В периода от 3 седмици консумирайте само зеленчуци и изключете каквито и да било храни с животински произход.

6. Гликемичен индекс

Следете гликемичния си индекс. За да е в норма, през периода на пречистване стойте далеч от рафинираните храни

7. Протеини

В периода на подмладяване не се позволяват никакви храни с животински произход. Допускат се само бобови растения.

8. Без пакетирани храни

Забравете за консумиране на пакетирани храни, алкохол и сладки напитки.

9. Любов и познание

Използвайте просто методи за готвене, за да запазите непокътнати хранителните съставки.

10. Никаква захар

Подмладяването включва пълна забрана за рафинирана захар.

11. Здрав сън

Наспивайте се. Сънят е безкрайно нужен на младостта.

12. Физическа активност

Колкото повече, толкова по-добре. Без физическа активност младостта ще си остане само блян.

13. Медитирайте

Медитацията помага и на физиката, и на психиката.

14. Дишане

Намерете време и направите 7 съзнателни дишания през деня.

източник: ezine.bg

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here