5 здравословни храни, които трябва се консумират ежедневно

0
251

За да поддържаме здраво тяло, трябва да се приемат тези суперхрани всеки ден. Те не само, че съдържат полезни хранителни вещества, но и предотвратяват появата на редица заболявания.
1. Боровинки

Боровинките са богати на антиоксиданти, наречени флавоноиди. Те спомагат за увеличаване на мозъчните функции и поддържането на здрава кожа. Боровинките са богати на фибри, витамин С, витамин В6, калий, калций, фолат и фитонутриент и не съдържат холестерол, което ги прави първи помощници на сърдечното здраве.

Плодът съдържа съединения, предотвратяващи натрупването на бактерии по стените на пикочния мехур, което не позволява разпространението на инфекции по пикочните пътища. Синият цвят на боровинките се дължи на антоцианини, които предотвратяват рака и блокират растежа на туморните клетки. Този невероятен плод предотвратява също загубата на паметта и макулната дегенерация, която е свързана с възрастта.
2. Спанак

Спанакът е богат на омега-3 мастни киселини и фолиева киселина, спомагащи за намаляване на риска от сърдечни заболявания, инсулт и остеопороза. Съдържа лутеин, който се бори с макулната дегенерация.

Зеленчукът е с ниско съдържание на холестерол и мазнини, но изключително богат на ниацин, протеини, цинк, фибри, витамин А, Е, С, К, калций, желязо, фосфор, манган, калий и мед. Спанакът регулира нивата на кръвната захар и детоксикира тялото.

3. Фасул

Този невероятен зеленчук е от семейство бобови. Съдържа много хранителни вещества като антиоксиданти, витамин С, минерали – мед, магнезий, манган, фолат, желязо, калий, фосфор и цинк. Благодарение на тях, тялото абсорбира желязо и спомага за транспортирането на кислород от белите дробове до клетките. Фасулът понижава холестерола, защото осигурява на тялото разтворими фибри. Намалява също риска от рак на дебелото черво.

4. Кисело мляко

Киселото мляко се приготвя чрез бактериална ферментация, като се произвежда млечна киселина. Затова е пробиотик и добър източник на активни бактерии, полезни за храносмилането и изграждането на имунитет. Богато е на калций, витамин В12, предотвратяващи сърдечните заболявания. Съдържа още фосфор, магнезий, калий, които спомагат за регулиране на кръвното налягане и подобряване здравината на костите.

5. Броколи

Броколите са много добри източници на фибри, пантотенова киселина, протеин, витамин А, В, Е, калий, холин, желязо и мед. Те са най-полезната храна за превенция от рак, тъй като съдържат някои серни съединения като сулфорафан.

Съдържат още антиоксиданти, полезни за предотвратяване стареенето на кожата. Броколите са известни с предимството си да подобряват здравето на сърцето, зрението, да регулират кръвното налягане и да пречистват тялото от токсини.

Puls.bg

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here