Как да преодолеем депресията: 3 съвета за справяне с тъгата

0
2318

Без значение, че искате да бъдете щастливи през цялото време, животът е поредица от възходи и падения, така че да се чувствате тъжни от време на време е неизбежно. Може да се чувствате позитивни днес, но утре да бъде съсипани от разочарования и неприятни ситуации.

Дори времето може да повлияе на настроението ви. Забележете колко зле се чувствате, когато се събудите в една дъждовна сутрин и обратното – колко сте щастливи, когато слънцето ви се усмихва. Дори хормоналните промени могат да причинят неконтролируеми промени в настроението, особено при момичетата. Ето защо може да се почувствате ужасно тъжни или депресирани без никакви причини.

Депресията, когато не се лекува, може да доведе до деструктивно поведение. Депресираните хора обикновено стават непродуктивни, тъй като са парализирани от твърде много тъга. Това може да доведе до лоши оценки за студентите и загуба на работа за служителите.

Тя дори може да унищожи семействата, защото човекът може да стане безотговорен и неотговарящ на привързаността на хората около тях. Пациентите могат да загубят контакт с реалността и да станат психично болни, или по-лошото, могат да се самоубият.

Съвети за преодоляване

Ако в момента изпитвате прекалено много тъга или се борите с депресия месеци или дори години, знайте, че не сте толкова безпомощни. Независимо от ситуацията ви, има неща, които можете да направите, за да преодолеете депресията.

1. Почивайте си достатъчно.

Прекалената умора – физическа и психическа – е един от факторите, които допринасят за усещането на негативни емоции. Забележете как лесно се дразните и се тревожите предварително, когато сте лишени от сън. Ето защо, когато тъгата започне да пълзи вътре във вас, починете си и поспете. Може би това се дължи само на изтощение и една добра почивка може да разреши проблемите.  Ако е възможно, стремете се да си отделите 7 до 8 часа сън на ден. Това ще ви помогне да вземете здрави преценки за всичко, което идва по пътя ви.

2. Бъдете физически активни.

Ангажирането с физически дейности може да помогне на тялото ви да произвежда повече ендорфин, който обикновено се свързва с облекчаване на болката и удоволствие. Колкото по-активни сте, толкова по-щастливи ставате и по-малка болка чувствате. Ето защо е препоръчително да спортувате редовно. Не е необходимо да тренирате във фитнес залата. Тичане, бързо ходене или Зумба ще свършат работа. Можете също да се включите в някой отборен спорт. Изборът е ваш!

3. Хапвайте шоколад

Шоколадът е най-популярната храна, която подобрява настроението. Той е доказано ефективен при развеселяването на тъжен човек, защото освобождава щастливи хормони в тялото. Може би се притеснявате, че шоколадът е калоричен и може да надебелеете. Въпреки това, последните проучвания показват, че ежедневната минимална консумация на шоколад всъщност може да помогне за намаляване на риска от диабет и сърдечни заболявания. Разбира се, ключовата дума тук е дисциплина. Ако прекалите, това ще има лоши последствия.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here