Пилотите на самолетите никога няма да ви кажат тези неща

1790

Попитахме много пилоти за нещата, които никога не биха казали на пътниците. Ето какво ни разказаха те:
„Бил съм удрян два пъти от мълния“ – повечето пилоти са били. Самолетите са конструирани така, че да могат да го понесат. Просто чуваш трясък и много светлина и това е.

Турболенцията не е опасна – за пилотите е много странно, че толкова много хора се притесняват от турболенцията. Пилотите я избягват не защото има нещо страшно, а защото е досадна.

Ако ви е страх да летите, изберете ранен полет – топлината, която земята отдава създава турболенция, затова избягвайте да летите следобед.

Най-спокойното място за седене е около крилата – най-много се друсат местата в края на самолета. Ако сте по средата, няма да чувствате движението толкова много.

Седете в задната част на самолета, ако ви е винаги студено – въздухът в самолета се движи отпред назад. Ако ви е много важно да дишате свеж въздух, седнете отпред. Най-топлата част на самолета е отзад.

Има причина защо не ви е позволено да си използвате телефона – ако 12 човека решат да говорят преди самолета да кацне, системите на самолета може да отчетата грешно, че той е на по-голяма височина от реалната.

Слушайте, когато ви се казва да си оставите лаптопа настарана – не е защото има проблем с електрониката. Просто ако се случи нещо, на никого няма да му е приятно да го удари летящия лаптоп, понеже е в скута ви.

Някои регулации и правила наистина нямат смисъл – няма смисъл на стюардесите да им е позволено да сервират, докато самолета се движи и може да има турболенция във всеки един момент, но да трябва да седят, докато още се движим на земята.

Ди си навреме е по-важно, отколкото да успееш да качиш всички пътници – регулациите са толкова строги, че вече е невъзможно да се забави полет нарочно, дори да има 20 човека идващи от друг полет.

Даваме грешни числа, що се отнася до летателно време – това се прави, за да може полетите да са почти винаги навреме.

Постоянно ни притискат да летим с по-малко гориво, отколкото смятаме за нужно – колкото повече гориво носи самолета и тежи, толкова повече гориво харчи. Носи се точното количество и рядко големи резерви.

Никога няма да чуете „двигателите отказаха“- често пъти нищо няма да чуете. Много самолети летят добре и само с един двигател. Няма смисъл пътниците да изпадат излишно в паника. По същия начин няма да чуете „няма никаква видимост“, а „доста е мъгливо над летището“.