Трикове за по-добър сън

0
525

Ароматизирайте спалнята си – ароматите са много ефикасни в това да ни помогнат да се отпуснем и релаксираме. Ако научите мозъка си да асоциира определена миризма със съня, ще ви е по-лесно да заспивате. Лавандулата, лайката, жасминът и ванилията се считат за натурални аромати, които подпомагат съня.

Почетете – това е страхотен начин да успокоите и фокусирате ума си и да го изчистите от всички проблеми, които имате в ежедневието си. Избягвайте да ползвате електронни четци – светлината, която издават, ще ви събуди.

Създайте си вечерен план – ако всяка вечер се подготвяте за сън в един и също ред и по едно и също време, мозъкът ви ще започне да асоциира тези действия със съня.

Оставете работата извън дома си – много от нас лягат в леглото си и започват да отговарят на мейли, да пишат на приятели или да си правят планове за следващия ден. Нека леглото да е зона за релакс и спокойствие. Не позволявайте на мозъка си да го свързва със стрес.

Направете си успокояващ плейлист – спокойните песни ни помагат да релаксираме и да се настроим за сън.

Лягайте си по едно и също време – това ще ви помогне да си създадете навици. Ако се научите всеки ден да си лягате по едно и също време, това ще ви помогне да се успокоявате и да ви се доспива рано. Освен това, ако се научите да си лягате по-рано, сутрин ще сте по-бодри. Научно е доказано, че най-продуктивното време за сън е между 10 вечерта и 6 сутринта.

Разгорещете се в спалнята – от опит знаем, че човек заспива по-лесно след секс. Защо не се заловите за работа, и не се разгорещите? Не само след това ще сте по-щастливи и ще заместите пропуснатата тренировка през деня, но и ще заспите по-лесно.

Дръжте хладно – когато заспиваме, температурата на тялото ни намалява. Затова трябва и да поддържаме температурата си в стаята по-ниска. Според проучвания, хората, които спят на топло, спят по-неспокойно от тези, които спят на по-студено.

Тичайте сутрин – повечето хора заспиват по-лесно, ако са тренирали през деня. За съжаление, ако тренирате вечер, нивата на адреналина ви ще се покачат и ще ви е екстра трудно да заспите. Затова, най-добре изместете тренировката за рано през деня.

Спете на тъмно – изкуствените светлини в модерното ни общество пречат много на съня ни и карат мозъците ни да работят по-дълго. Научете се да спите на тъмно и инвестирайте в затъмняващи завеси. Така сънят ви ще е по-дълбок.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here