5-те най-добри начина да контролираме храненето си и теглото си

699

Много хора се борят с години с излишното тегло. Да си затлъстял може да ти отнеме радостта от живота, да те накара да се срамуваш, да се чувстваш безпомощен или да си жертва на тормоз от околните.

Освен това, води до много негативи от здравна гледна точка. Затлъстяването може да доведе до диабет, високо кръвно налягане и по-висок риск от рак и сърдечен проблем. Много пълни хора се опитват да спазват диети, да гладуват и да се самонаказват, но не виждат ефект.

Голям проблем са медиите. Нашето общество почита хората, които са нездравословно и невъзможно слаби. Все пак, не всеки може да е модел и да е роден с перфектни гени. За да отговорим на очакванията на обществото, трябва да направим невъзможното.

Истината е, че не е нужно. Просто трябва да се храним правилно стъпка по стъпка, за да сме здрави, а не, за да изглеждаме добре според нереалистичните стандарти на околните. Ето как да контролирате колко и какво ядете, за да влезете в правия път малко по малко и да сте по-здрави.

Наблюдавайте дали не се храните автоматично и без да влагате мисъл
Когато сте гладни, вземате ли първото нещо, което видите, без да се замислите какво всъщност ви се яде?

Правите ли куп неща докато се храните, като например да гледате телевизия и да сте си на телефона? Опитайте се да живеете в момента и да не действате автоматично и инстинктивно.

Яжте по-бавно и се фокусирайте върху мислите и чувствата си
Обърнете внимание как се променя дишането ви, когато сте спокойни, и когато сте тревожни. Вслушайте се в себе си докато се храните. Чувствате ли се слаби и засрамени от това, че сте гладни?

Яжте бавно и не правете нищо друго. Фокусирайте се върху вкуса на храната. Оставяйте вилицата си между отделните хапки. Превърнете храненето в събитие.

Създайте си ритуал около храненето
Много хора се срамуват от това, че се хранят, и даже се крият. Превърнете храненето в позитивно събитие. Отделете повече време в магазина за покупки. Купувайте пресни и натурални храни. Усещайте ароматите на плодовете и зеленчуците. Бъдете благодарни за всяко ястие.

Изберете си диета, която да можете да спазвате цял живот
Не се опитвайте бързо да свалите килограми. Вместо това, променете начина си на хранене към по-свеж, по-здравословен и към такъв, който можете да спазвате цял живот. Създайте си хубави навици във връзка с храненето, не гледайте на храната като на нещо ужасно.

Окуражавайте се
Да смениш навиците си и начина си на живот може да е трудно. Окуражавайте се и си повтаряйте, че се справяте добре. Естествено, не всеки ден ще успявате, но с времето ще виждате все по-добри резултати и ще се чувствате все по-добре. Не се отказвайте.