Помага ли кафето при горенето на мазнини?

Кафето, зеленият чай и другите кофеинови напитки са популярен начин да започнете сутринта. Кофеинът не само дава на много хора необходимия тласък, но и може да помогне и когато става въпрос за фитнес постижения. Проучванията показват, че чаша кафе от капсула Nespresso може да помогне на хората да се упражняват по-силно и по-дълго и дори да се представят по-добре на състезания. Консумацията на кофеин половин час преди физически упражнения може да помогне на хората да изгорят повече мазнини.

В проучването 15 мъже (на възраст около 30 години) са консумирали 3 mg кофеин на килограм телесна маса или плацебо. След това участниците са помолени да вземат участие в 4 изпитания в 8 сутринта или 5 вечерта. Проучването използва „тройно сляп“ експеримент, което означава, че участниците, изследователите и статистикът не са знаели кой е консумирал кофеин и кой не е по време на всяко проучване.

За да се уверят, че участниците са били изложени на едни и същи условия, изследователите са се уверили, че са минали поне три часа от последното им хранене, преди консумацията на кофеина или плацебото. В продължение на 24 часа преди изпитанието не се извършват упражнения. Всеки участник консумира една и съща храна в деня на всяко изпитание.

По време на опитите участниците се движат с нарастващ интензитет, за да се проследи процесът на изгаряне на мазнините. Според специалистите, консумирането на кофеин води до изгаряне на повече мазнини по време на тренировка и данните от изпитанията доказват това твърдение. Изгарянето на мазнини след прием на кофеин е до 11% повече сутрин и 29% повече следобед. По-голямото изгаряне на мазнини следобед може да се обясни с по-високата концентрация на адреналин в телата ни, което се случва като отговор на следобедните упражнения. Но преди да се развълнувате прекалено, дори при по-високата следобедна скорост от 0,4 грама изгаряне на мазнини в минута, за да загубите 1 кг телесна мазнина, ще трябва да тренирате близо 42 часа.

Констатациите от изследването потвърждават това, което други изследвания са показали по-рано. Неотдавнашен мета анализ на 19 проучвания стига до заключението, че приемът на кофеин преди тренировка може да увеличи изгарянето на мазнини по време физически упражнения, особено след период на глад, поне 5 часа. Изследванията също така показват, че кофеинът увеличава окисляването на мазнините от 19 грама на час при плацебо групата и до 25 грама при кофеин групата.

Кафето и изгарянето на мазнини

Изгарянето на повече мазнини след чаша кафе може да се обясни с взаимодействието между кофеина и мастните киселини в тялото ни. Мастните киселини са градивните елементи на мазнините и могат да доставят на тялото ни енергия. Кофеинът насърчава липолизата, процесът, при който мазнините се разграждат поради по-голямото освобождаване на адреналин. След това липолизата води до производството на мастни киселини, които се освобождават в кръвта и се транспортират до мускулите, за да се използват като енергия.

Докато кофеина изгаря мазнини, повишава и разхода на енергия. Съединението аденозин при нормални условия, насърчава съня и потиска възбудата. Въпреки това, кофеинът и аденозинът се конкурират за едни и същи рецептори в мозъка. Така че, когато е наличен кофеин, аденозинът е по-малко способен да се свързва, причинявайки по-голяма стимулация на централната нервна система. По време на тренировка това означава, че по време на движение се използват повече мускулни влакна.

трениращо момиче

Освен това хората смятат, че упражненията изискват по-малко усилия след консумация на кофеин. Наличието на кофеин преди тренировка също е доказано, че прави упражненията по-приятни. Комбинираните фактори впоследствие могат да ни накарат да работим по-усилено, докато тренираме - което от своя страна може да ни накара да изгаряме повече мазнини по време на тренировка.

Според специалистите чашата кафе от капсула или пък кафе от еспресо кафемашина може да подобри издръжливостта ви, интензитета и устойчивостта. Допълнително повлиява добре и на спортистите, които участват в колективни спортове, тенис или голф.

Забележка към метода на тестване е, че има вероятност ефектът от упражненията да е подобрен и заради липсата на консумация на храна 5 часа преди представянето. При този вид тренировки на гладно, окисляването на мазнините е в по-голям процент.

Тепърва предстои да се направят повече тестове за това как влияе кофеинът на хора, които редовно пият кафе и то по няколко чаши на ден, само на жени, само на мъже и тн. Определено обаче консумацията на любимата напитка може да ви помогне с борбата с теглото, дори и само като ви даде допълнително количество енергия.

Copyright 2021 - Lifetime.bg
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram